söndag 28 oktober 2007

Fint tak och mysigt bad!

I helgen har vi utökat våra armmuskler! Vi har målat taket i finmatrummet! Jag har träningsvärk i halsmusklerna från att ha stått och tittat upp i taket en hel helg! Det blev matt vit precis som i hallen och vid trappan. Jättesnyggt! Vilken skillnad mot ett mörknat furutak! Rummet känns dubbelt så stort! Nu skulle vi ha haft en fin matsalsmöbel att ställa dit bara. Den gamla vi har är inte så snygg. Vingliga ben och flagnad färg med 80-talsmönstrat tyg på dynorna...

Nu sitter jag och väntar på att Marcus ska natta klart Albin så ska jag hoppa ner i badkaret. Väntar tills han är ledig för annars kommer Vilma garanterat vakna precis när jag hoppat ner i badet. :-) Har förbetett med ostbågar, saft (hmmm hade varit godare med rödvin), ljus och en Kalle Anka-tidning! :-) Jag har inte badat ensam på säkert ett år. Har bara haft en massa barn i badet. Helt okej det med fast inte lika mycket relax-känsla!




Inga kommentarer: