söndag 4 november 2007

Som en ny människa!

Idag har Marcus varit iväg och dragit upp bland annat vår båt tillsammans med två kompisar. Jag hade inte alls någon lust att vara hemma och vara rolig mamma... Det är något helt otroligt stökigt, massor med tvätt och en massa annat som skulle behöva göras. Men det blir inte så effektivt när man är hemma själv med två barn som jag var idag. Helst skulle man vilja fixa och dona men så får jag så dåligt samvete när Albin frågar om vi inte kan leka med bilar... Så det blir lite småduttande i städandet.
I eftermiddags när jag kände att jag höll på att bli galen här hemma fick jag ett SMS från Anna som undrade om vi inte kunde gå på Friskis. Har kommit hem nu och är nyduschad och har en stor jumbomugg med te så nu känner jag mig som en helt ny människa! :-)

Imorgon ska vi till BVC på 6-månaders läkarkontroll med Vilma. Får se om vi tar en sväng på stan när vi ändå är nere.

Snart är det hopp i sängen dags!

Kan tillägga att superfarsan Marcus lyckades natta båda barnen ikväll när jag var på Friskis! Vilma brukar inte vara så villig att somna för natten utan mina tuttar så det är lite av en sensation!

Inga kommentarer: