onsdag 10 oktober 2007

Kväll!

Efter nattningen av barnen brukar det breda ut sig ett lugn över huset! Oftast brukar Marcus och jag göra en kopp kaffe och en kopp te och sätta oss framför varsin dator en stund. Nu har vi visserligen börjat måla och fixa här hemma. När vi var på släktträff förra helgen bestämdes det nämligen att "Lilla julafton" (en julaftonkopia tillsammans med Marcus familjehalva helgen före riktiga julafton) ska vara hemma hos oss i år. Då blev det fart på kreativiteten! På hemvägen från släktträffen köptes det en 10 liters färgburk och i helgen så målade vi som sagt. Vi MÅSTE ju ha gjort klart det som inte var klart sist vi hade "Lilla julafton" för tre år sedan... :-)

Träffade på min jobbarkompis Carina idag. Känns ganska avlägset att jobba, fast nu är det mindre än ett år kvar... Lite ångest har jag nog för det är himla mysigt att vara mammaledig på heltid. Fast som tröst intalar jag mig att jag var ganska mätt på att vara hemma heltid när Albin var runt ett år. De små liven sitter ju inte direkt stilla på en filt på golvet och nöjer sig med att suga på en duplolegobit då. Det är vad Vilma tycker är roligt för tillfället. Hon sitter där och grejar och mekar med lite leksaker som jag kastar fram så jag kan dona med lite annat emellanåt. Fast jag ÄR rolig mamma också! Speciellt med Albin nu när han har fått Marcus gamla smålego. Det är ju sååå roligt! På riktigt! :-)

Nu ska jag lägga ut lite fler grejer på Tradera. Håller på att tömma vårt hus på prylar. Tjejen på ICA måste undra vad jag skickar för små paket lite då och då. He he!

Inga kommentarer: