söndag 21 oktober 2007

Aj aj aj!

Igår var jag på drop-infest hos Carina på mitt jobb. Hon gifte sig i våras så nu hade de lite mottagning hemma. Vi var några från jobbet som gick dit tillsammans. Jättekul att träffa lite folk som inte bara pratar om bebisar hela tiden utan om vanliga saker! Ska försöka ta mig upp till jobbet någon dag och hälsa på. Jag har varit jättedålig på det.

Dum som jag var igår satte jag inte på mig så varma kläder eftersom Carina bor ganska nära oss. När jag och Vilma kom hem så tuttade vi lite och gissa vem som åkte på världens mjölkstockning... Kände hur febern började krypa på mig nästan direkt och sen var det kört. Idag har jag 38 grader på morgonen men jag tror att det börjar bli lite bättre nu. Hoppas det, för vi hade planerat att måla om taket i finmatrummet idag.

Marcus handled börjar bli bra nu. Imorgon ska han tillbaka till läkaren och lägga om bandaget så nu hoppas han på att få bli "frisläppt". Han har inte fått byta blöjor på Vilma eller diska eller göra något som gör honom svettig. Men snart är det nog slut på sötebrödsdagarna! He he!

På tisdag ska Vilma till sjukgymnasten. Vi har hela tiden tyckt att hon tittar lite mer åt det ena hållet (precis som Albin gjorde fast han var jättesned). Nu äntligen tyckte också BVC-tanten det så vi fick en remiss till barnsjukgymnasterna för att kolla det.

Idag ska Vilma få smaka på potatis. och tuttemjölk-mat för första gången! Hon fyller ett halvår idag! :-) Grattis Vilmis!

Inga kommentarer: