söndag 14 oktober 2007

Söndag

Kl. 8.30
Idag är det söndag och Albin sitter med välling och kollar på ett inspelat "Dora" på TV och Vilma sover sin förmiddagslur. Ute är det gråmulet så det är riktigt mysigt att sitta här framför datorn. Synd att mitt te är slut. Hade lyxmorgon idag. Marcus och Albin gick upp och gjorde de välling, te och kaffe och jag och Vilma låg kvar i sängen och fick sedan te på säng!
Jag håller på att läsa en bok på engelska (!) om Feng shui som Marcus (!!!) har köpt.

Bakgrunden till detta otippade inköp är så här:
Eftersom vi inte blir så jätterika på att vara egna företagare och mammaledig samtidigt fick Marcus säga upp sina prenumerationer på Kalle Anka som han alltid läser när han ska sova. :-) Jo, det är faktiskt sant! Han läser dem tills han somnar tappar tidningen eller pocketen i ansiktet.
I brist på annan kvällslektyr lånade han en bok om Feng shui av mig och sen dess är han som förbytt! Ha ha!

Nu kommer Albin och vill spela "Björnes magasin" på Bolibompas hemsida med mig. Den spännande historien fortsätter senare...


Inga kommentarer: