söndag 21 oktober 2007

Lilla "dillen"...

Vår lilla kille börjar bli stor... Han har varit jätteknepig att natta de senaste dagarna och han ska upp och säga godnatt till den av oss som inte nattar, han ska göra ditten och datten. Ikväll var det min tur att natta och det blev totalbakslag. Han skrek och grät och skulle springa ner till Marcus, titta på TV etc medan jag försökte få honom att stanna i rummet. Jag frågade honom varför han inte ville sova och efter ett tag hulkade han fram mellan snyftningarna att han är rädd för monster... Han berättade att de finns i hörnet i hans rum och att de är läskiga... Lilla gubben... :-( Det är så bra för Vilma sover inte i sin spjälsäng som står inne hos oss (eftersom hon ska ligga som ett plåster på någon av oss) så nu ligger Albin där och sover. :-) Han somnade på en gång när han kom in dit. Det slog oss även att han har varit jättetrött på dagarna trots att han har gått och lagt sig tidigt på kvällarna. Tänk om han har legat vaken och varit rädd för monster...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej tjejen! Åh, vad jag tycker det är rolig att läsa om vad ni har för er. Stackars Albin - klart man inte kan sova när det finns monster... Linn har 1000 ursäkter för att inte lägga sig hon också nu- känns lite som när Alfons "ska bara"- det kanske är några små monster på väg in där också. Ha det gott och fortsätt skriva så att jag får något roligt att läsa. Kram /Mia

Unknown sa...

Hejsan!
Jag får väl också ta och ge mig till känna. Jag har läst om eran lilla familj sedan du började skriva. Gör-kul. Har dock inte hunnit berätta det ännu. Fortsätt skriva och jaga monster!

Susanne