onsdag 17 oktober 2007

Tidsoptimisten! :-/


Kl. 9.24
Idag fick jag och Vilma sovmorgon! :-) Marcus och Albin var uppe vid sex men vi sov till kvart i åtta! När jag vaknat och klockan är 10 i 8 säger den galningen (Marcus) "Ja då åker jag till kontoret då!". ÖH? VA!? Albin ska lämnas 8.30. Han sitter fortfarande i pyjamas i soffan och Vilma ligger nyvaken i vår säng och jag har sovfrisyr!
Så på en sekund förvandlas jag från en harmonisk och glad Jenny till en stressad, arg häxa! Det hade kanske varit lite bättre om Albin iaf hade varit påklädd men nu var det ju omöjligt att hinna till 8.30! Det hela slutar dock lyckligt med att Marcus stannar en liten extra stund och vi hjälps åt med att fixa till Albin och så skjutsar han honom till Kicki och Carina (dagmammorna). Innan han åker och medan jag muttrar surt säger han lite svagt; "Jag kanske tappade tidsuppfattningen lite..." Ha ha!!! JAG VANN! :-)


Inga kommentarer: