söndag 4 januari 2009

Vinterpromenad i solen!


Häromdagen mailade jag till en av Daniels tränare och idag tog vi en promenad ute i vinterlandskapet och pratade. Han berättade vad de hade gjort på träningen och att han och Daniel hade pratat innan träningen. Daniel ville ta sportdykarcertifikat men tränaren ville att han skulle lugna sig med det eftersom han fortfarande utvecklas. Han tror att Daniel köpte det.

Det var väldigt givande att prata med tränaren. Nu vet vi vad som hände före och efter vilket känns skönt så man slipper fundera.

Efter promenaden gick jag förbi kyrkan. Jag visste att mamma, pappa, Barbro, Roffe, Maggan och Bengt var där eftersom de skulle tända ljus för Daniel och läsa upp hans namn. Det hade varit en fin stund. Jag är glad att jag gick dit även om jag missade hela "showen" och kom precis när de slutade. Jag berättade om min promenad för dem efteråt. Sen skjutsade Maggan och Bengt hem mig.

Nu har jag plockat lite i huset och senare ska jag nog åka över till Rundis och berätta för dem.

Inga kommentarer: