söndag 4 januari 2009

Albinkillen!

Ikväll när Marcus skulle natta Albin sa Albin det han säger nästan varje kväll. - "Jag ska bara blunda och tänka på Daniel".
Ikväll sa han detta:
- Pappa, hur kunde Daniel drunkna?
- Han var för länge under vattnet, sa Marcus.
- Han kanske glömde bort att simma, sa Albin.
- Näe det tror jag inte, sa Marcus. Han blev nog sjuk så att han var under vattnet för länge.
- Jag vet! sa Albin. Han kanske tappade någonting, sin telefon och så simmade han ner och hämtade den och så drunknade han.

Det gulliga i det hela är att Daniel i stort sett satt ihop med sin mobil. Den var med överallt och han pillade alltid med den. Det hade alltså Albin lagt märke till! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag glömde att säga att samtalet började med att Albin sa, "Pappa, jag längtar efter Daniel".