fredag 3 oktober 2008

Vilken tur!

Ändå sedan i juni har jag gått och oroat mig för att jag måste dra ut en visdomstand som jag fått ett hål i. Av olika anledningar har jag bokat och bokats om för denna trevliga händelse. Idag var det dags!!! Jag var vit om fingrarna när jag kom dit för jag var så nervös! Men sen när hon kollade på tanden (inte samma tandläkare om första gången) så tyckte hon att jag skulle laga den istället eftersom det var ett sånt litet hål! Så jag skuttade därifrån. Visserligen 300 kronor fattigare än vad det skulle kosta att dra ut den men det var det värt! :-)

Blääää! Idag mailade Daniel ormbilden. Fy! Jag kan knappt kolla på den! Jag har dessutom alldeles nyss mailat bilden till jourhavande biolog (!) på Naturhistoriska riksmuseet och frågat om ormen. Jag väntar på svar med spänning.




Idag var jag även hos sjukgymnasten med barnen. Vilma blev godkänd fast Albin var sned i bäckenet och lutade på huvudet. Hon tyckte det var viktigare med honom eftersom han är lite stel när han rör sig till skillnad mot Vilma som är som ett yrväder och rör sig utan hinder! :-)

I måndags var vi till läkaren med henne för att kolla vikt och mjölkallergi. Hon väger hela 8500g och är 79 cm lång! Vilken liten plutta! Om man jämför med Albin så vägde han 9020 g och var 71,6 cm när han var 8 månader. Vilma är 17 månader så det är ganska stor skillnad.

Kramis pyjamis!

Inga kommentarer: