lördag 25 oktober 2008

Ensam supermamma igen! :-)

Ja som det står i rubriken. Marcus är iväg på jobb i Malmö och Göteborg så jag är ensamma mamman i en vecka här hemma. Du kan kolla in på Marcus blog om du är nyfiken på vad han gör.

Det funkar faktiskt ganska bra att vara ensam hemma om man bara planerar bra. Det lustiga är att de alltid verkar krångla när Marcus är borta... Vilma har sovit jättebra på nätterna en period ända tills Marcus åkte iväg i tisdags... Nu är det lilla trollet förkyld och snorig, och verkar tycka det är roligare att vara vaken än sova. :-)

På kvällarna har jag nattat båda barnen samtidigt i Vilmas säng. Det har funkat bra. Fast ikväll blev det lite kaos vid nattningen. :-) Albin hade frågat om han fick ha sin lilla "Blixten McQueenbil" i sängen. Eftersom den har blivit en hårdare variant av nalle ibland var det okej tyckte jag. När vi släckte började Albin leka med bilen och Vilma knölade runt. Jag sa till Abin flera gånger om bilen och när han inte lyssnade tog jag till slut hans bil. Han blev assur på mig och grinade och sprang iväg... Vilma skulle efter honom och jag trodde de aldrig skulle somna. Ganska snart somnade de iaf när jag fått ordning på torpet igen. :-) Nu sover Vilma jätteoroligt och vaknar till lite då och då. Hmm.... Ganska jobbigt...

Annars är allt bra just nu för jag har en dator i knät, sitter framför TV:n och äter ostkrokar och har ett glas vin. :-)

Inga kommentarer: