torsdag 2 oktober 2008

Härlig semester!

I lördags kom vi hem efter en vecka i San Pedro utanför Marbella i Spanien! :-) 28 grader och sol alla dagar utom en plus hemresedagen. Vi åkte hela klanen; mamma, pappa, syster med familj och vi. Tio personer. Anledningen till resan var för att mamma fyllde 60 i februari och fick den i present av oss. Jag tror den var VÄLDIGT uppskattad av alla. Under veckan badade barnen hela tiden i poolen utanför vår altan och vi tog oss ett dopp lite då och då. Vi åt mest middagar hemma i huset men vi var ute och åt två av kvällarna. En kväll åt vi på "Picasso" i Puerto Banús där de har jättegoda pizzor och sista kvällen åt vi på världens mysigaste italienska restaurang!

På hemvägen från italienska restaurangen var det däremot inte lika mysigt... Rätt som det är ser vi en liten orm slingra runt på trottoaren framför oss. Han är blixtsnabb och rätt som det är har han slingrat sig upp under vagnen som Albin sitter och sover i!!!!!!
Usch det bara kryper på kroppen på mig när jag skriver om det.
Fy f*n vad äckligt det var! Vi fick totalpanik allihop och Tina sliter upp Albin som sover ur vagnen och Marcus den lille hjälten rycker tag i ryggsäcken som ligger under vagnen och då far ormen med den ut.
Albin sov vidare utan att ens vakna! He he! Daniel ska maila mig en bild som han tog på ormen så den kommer kanske ut här sen.

För övrigt gick flygresa och allt bra. Vilma det lilla yrvädret fick beröm av flygvärdinnan på hemvägen för att hon var så snäll och duktig! :-O Hon var döförbannad när jag gick på toa på planet och hela veckan var hon som en påväxt på mig. Jag skulle bära heeeela tiden och det var nästan alltid bara jag som dög.

Nu när vi är hemma igen kan jag berätta att Vilma numera sover i riktig säng. Vi ledsnade på spjälsängen eftersom man får halvt ryggskott av att natta barn i en sån. Nu sover hon i en växasäng och första natten vaknade hon och kom med bestämda "Vilmasteg" in till oss. :-) Gullsnutt!

Har idag införskaffat familjens första luskam! 350 spänn! Men bra skulle den vara sa de! Den var visst ett alternativ till att ha lusmedel. Iaf så går det löss på dagis men båda barnen var lusfria så det var ju bra det.

Nu ska jag göra mig en jumbomugg med te och en kopp kaffe till en jobbande Marcus och kolla på "Idol".
Kram på er allihop!

Inga kommentarer: