måndag 14 januari 2008

Vilken natt-terrorist!

Vilma har blivit en natt-terrorist... Hon vaknar och knölar nästan en gång i timmen hela natten. Jätteskoj! Hon är förkyld och hostig så det har säkert med det att göra. Det är tur att Marcus kan jobba hemifrån på morgnarna för då kan jag och Vilma sova (för på morgonen sover hon) så kan Albin som vaknar tidigt ligga i soffan och titta på barnprogram medan Marcus jobbar. Då har man chans att bli människa igen. I morse fick jag dessutom te på sängen så jag har haft en riktig lyxmorgon! :-)

Jag och Albin håller på att sy panellängder till lekrummet! Det blir jättefint! Lekrummet har länge varit en bortglömd vrå så nu ska vi försöka få ordning där lite vart eftersom. :-) Det är så mysigt när vi syr Albin och jag för då sitter han i mitt knä och så stannar jag när vi kommer till en nål och så tar han bort den. Eftersom livet hemma med två småbarn är ganska fullt av andra aktiviteter blir det inte så jätteofta och länge vi hinner sy utan det blir lite småstunder då och då. Men en vacker dag blir de färdiga! :-)

Nu ska jag gå och göra lite mer te och frukost och sätta mig och bygga med små-LEGo med Albin. :-)

Inga kommentarer: