måndag 21 januari 2008

Hon äter!

Inatt ramlade stackars Vilma ner på golvet från vår säng... :-( Hon somnade som vanligt i sin säng men sen vaknade hon och då är det lätt att slänga fram en tutte och natta om henne medan man själv sover. Sen hon blivit lite större har vi alltid henne mellan oss men inatt hade hon hamnat på ytterkanten. Jag hade nog tänkt att jag skulle vara vaken och sen lyfta henne mellan oss igen när hon tuttat färdigt. Men *pang* hamnade hon i golvet! Jag har ett svagt minne av att det grymtades och knölades precis innan så hon kanske hade vaknat av att hon höll på att ramla och hängde sig fast vid sängen för blotta livet! :-) Dunsen var nämligen ganska liten så jag tror inte att hon ramlade pladask utan hon hasade nog ner. En aning dåligt samvete har jag idag... :-/

Iaf så gjorde nog dunsen i huvudet lite nytta för idag har hon gjort följade framsteg:
1. Hon går med på att borsta tänderna!
2. Hon åt riktig barnmat!
3. Hon åt mosad banan till efterrätt!
4. Hon drack välling ur pipmugg!

Undras om samma metod funkar på Marcus? Om jag puttar ner honom för sängen i natt kanske han blir en baddare på att städa? ;-)

Inga kommentarer: