torsdag 8 november 2007

Vilken lättnad!

I trettioårspresent fick jag biljetter till en valfri musikal av Marcus. Jag valde "Sound of music" och när vi bokade biljetterna i februari tänkte vi att Vilma som då låg i magen skulle hinna bli så stor att hon åt ur nappflaska om vi bokade biljetter i november. Hmm... Jomen hejsan! Tjejen blir tvärilsken bara man visar nappflaskan och tuttemjölkpotatismos är inte så där jättesmaskigt. Hon äter inte ens en matsked ännu.

Planen har iaf varit att min mamma och pappa ska vara barnvakt åt Albin och Vilma medan vi är i Stockholm men då var ju förutsättningen att de kunde ge Vilma mat. Vi har försökt och försökt men hon blir som sagt bara arg och ledsen. Det har känts stressat och jobbigt eftersom vi har en deadline...

Nu har vi ändrat planerna så Albin ska sova hos min syrra och mamma och pappa följer med oss in till Stockholm och tar hand om Vilma när vi är på musikalen. :-) Då kan vi ta det mycket lugnare och hon behöver inte stressa med att lära sig äta. :-) Känns som en sten fallit från mina axlar! :-)


Inga kommentarer: