torsdag 11 december 2008

Fy vad allt går emot mig!!!

Usch vilken dag... Iaf från eftermiddagen och fram tills nu. Skulle inte förvåna mig om kvällens avsnitt av "Medium" ska vara ersatt av "Hockeykväll"eller nåt!

I eftermiddags tänkte jag på morgondagens Luciatåg som är på barnes dagis. Jag har sett fram emot det i flera veckor och speciellt eftersom Albin aldrig har varit med i något eftersom de inte gjorde sånt hos dagmamman han gick hos. Jag tänkte även att nu var det ju flera dagar sedan jag vabbade sist. Säkert två veckor eller nåt! ;-)
Då sticker Anette på jobbet in huvudet i mitt klassrum och säger att jag har telefon från dagis. Vilma har diarré!

Dagens motgångar:
1. Inget Luciatåg imorgon med andra ord. Inte ens för Albin eftersom man inte får komma till dagis om syskon är hemma med magsjuka... :-( Då var jag jättedeppig för det.

2. Sen har Marcus migrän som vanligt...

3. Tänkte att jag skulle ta och bära ut några grejer i garaget som legat i hallen. Väl ute i garaget upptäcker jag att det lilla läckaget i taket nu är ett läckage över hela garaget och ALLT är genomblött! Kartongerna är som pappermassa!

4. Sen har jag fått en vagel i ena ögat som gör lite ont.

5. Syrran och jag missade erbjudandet på halva priset på en julklapp till mamma och pappa! Det gällde bara till i förrgår.

Näe nu ska jag göra en kopp te och lägga mig i soffan och kolla på "Medium" (eller "Hockeykväll" :-() och äta godis eller nåt. Det är säkert slut med min tur idag...

Tack och hej!

Men... Ildico brukar alltid säga att jag alltid hittar något bra med allt dåligt... Fördelen med detta är att... Näe jag vet inte faktiskt. :-(

Inga kommentarer: